Нова законодавча пропозиція, законопроект 12172, спрямована на посилення покарання водіїв, які неодноразово порушують правила дорожнього руху на пішохідних переходах та перехрестях, як повідомляє «Судово-юридична газета».
Проект, внесений групою депутатів на чолі із Сергієм Йонушасом, головою Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності, пропонує внести зміни до статті 122 Кодексу про адміністративні правопорушення.
Запропоновані зміни посилять покарання водіям, які протягом року вчиняють певні порушення правил дорожнього руху.
До таких порушень належать неправильний переїзд пішохідних зон, ненадання пропуску пішоходам, обгін або виїзд на зустрічну смугу, а також ігнорування червоного або жовтого сигналів світлофора.
Згідно з новим законом, будь-який водій, який був оштрафований за аналогічні порушення протягом останнього року, піддаватиметься підвищеному штрафу у розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що еквівалентно 1020 гривням.
Для тих, хто вже був оштрафований двічі протягом року за аналогічні порушення, наслідки стають суворішими. Такі повторні порушники штрафуватимуть у розмірі 2550 гривень та позбавлення права керування транспортним засобом на строк від шести місяців до одного року.
Кацурін був в залі? Надя Дорофєєва вперше за довгий час зробила це з "колишнім", який вийшов до неї просто на сцену
На упаковці написано неправильно: скільки рідкого порошку для прання потрібно насправді
Усі проблеми вирішаться до початку 2025 року: з якими знаками Зодіаку 2024 попрощається успіхом
"Мімоза" на столі більше не з'явиться: рецепт салату "Маркіза", який давно замінив радянську класику
У реченні також зазначено, що усних попереджень більше не буде достатньо, і до статті 22 Кодексу про адміністративні правопорушення вносять поправки, які унеможливлюють цю поблажливість.
У реалізації цих змін буде задіяно як Національну поліцію, так і Військову інспекцію безпеки дорожнього руху. Ці органи відповідатимуть за розгляд випадків повторних порушень протягом року, створення протоколів та передачу справ на судовий розгляд, гарантуючи, що суди зможуть виносити ухвали щодо злісних порушників.
На думку авторів законопроекту, ця пропозиція усуває суттєву прогалину у правилах безпеки дорожнього руху України. На основі аналізу, проведеного громадською організацією у 2022 році, було зазначено, що в Україні відсутні ефективні інструменти для стримування рецидивістів, на відміну від країн ЄС, де злісні порушники стикаються із суворішими наслідками.
У дослідженні наголошується на необхідності цілеспрямованого підходу до впливу на поведінку рецидивістів, оскільки одні лише стандартні покарання часто неефективні.
Покарання також передбачені за їзду на жовтий сигнал світлофора, що є популярною помилкою.
Читайте також:
Чому не працює пічка авто: основні причини та рішення
Чому не заводиться автомобіль, коли холодно: що робити, якщо погода "сує полиці в колеса"
Підготовка авто до зими: як зрозуміти, що акумулятор потрібно змінювати